:: Monolog Seorang Hamba ::

" Tiada simpanan yang lebih bermakna melainkan ilmu yang bermanfaat"



Alhamdulillah, kalimat asma Allah yang keluar hari ini. Hari ini hujan deras turun di bumi Bangi, setelah sekian lama penantian dengan sekian lama pengharapan tuk merasakan butiran – butiran air kasih sayang yang turun dari atas langit.

Mendung, kilat dan guruh menyerta, seperti ingin menumpahkan seluruh rasa, rindu dan sayang yang ingin menyetuh bumi sebagai kekasihnya. Subhanallah, puji dan puja hanya kepadaMu atas limpahan segala kurnia, segala rahmat dan atas segala limpahan rizki serta kasih sayangMu kepada kami.

Berpeluh keringat setiap hari yang kurasakan seakan sirna, taman di depan rumahpun terkena dampaknya, semua bunga dan tanaman seakan bernyanyi, menari tertiup angin melambaikan tangkainya menyambut sang hujan. Dan semuanyapun bertasbih atas nikmat hari ini.

Butiran – butiran itu segera menyapa keringnya tanah dan bebatuan, menyapa kering pepohonan serta bersilaturahmi dengan sawah – sawah yang memang ingin sekali mengajaknya singgah lebih lama. Memberikan kesuburan, memberikan keuntungan kepada para petani yang gelisah menunggu tuk segera kembali mengayuh cangkulnya.

Alhamdulillah….., Alhamdulillah….., Alhamdulillah terima kasih ya Allah atas nikmat Hujanmu hari ini. <3

0 comments:

Post a Comment

music please

Tentang Aku

" Seorang hamba yang hina sedang bertebaran di atas muka bumi Allah untuk mencari sekelumit cahaya Illahi keberkatan serta rahmatNYA"

وجه الكتاب/ Tambah di Mukabuku :)